Ígérem, most utoljára foglalkozunk az argentin meccsel, és holnaptól a görögverés lesz a téma, de ezt azért mégsem lehet szó nélkül hagyni.

"Tökéletesen kielemezte a nigériai védők mozgását egy-egy szögletnél, és megfigyelte, az ötösön belülre sodródnak. Ezért gyakoroltatta azt velünk, hogy Heinze a tizenegyes pontra érkezik. Verón ezért ívelte oda a labdát. Ez a gól Maradona mesterműve volt, a győzelem is egyedül az ő érdeme" - ezt találta mondani a meccs után Demichelis, az argentinok hátvédje.

Nézzük meg alaposan, még egyszer azt a mesterművet.

Húsz másodpercnél a derék BBC-sek jól rá is rajzolják a képernyőre, mit kell figyelni. Az egyik argentin (ha minden igaz, Walter Samuel) konkrét birkózófogással gyűri le Obasit, aki emiatt nem tud kimozdulni a tizenegyespontra üresen érkező, és zavartalanul fejelő Heinzére.

Aha, Maradona kielemezte a nigériaiak mozgását, persze, meg kifigyelte, hogy az ötösön belül maradnak. Most már látjuk, hogy miért maradnak ott, és látja ezt a FIFA is, a goal.com tudósítása szerint a játékvezetői testület elismerte, hogy nem kellett volna megadni a gólt, hanem kifelé szabadrúgás lett volna a helyes döntés, és fel is hívják a bírók figyelmét, hogy az ilyesmikre ezentúl jobban figyeljenek.

A gól persze ettől függetlenül látványos volt, a vereség vereség marad, és el kell ismernünk, az argentin csapat erősebb a nigériainál, jobban is játszott a meccsen, és megérdemelte a győzelmet. És a dagadt hülye kézilabdázó sem hazudtolta meg magát, ugyanolyan ócska csaló most is, mint eddig volt.

333 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://riarianigeria.blog.hu/api/trackback/id/tr902084197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2010.06.16. 10:46:26

Hm.
"Dagadt, hülye kézilabdázó"
Ami azt illeti nagy merészség nem kell hozzá...
És hát...
Dagadt? Az.
Kézis? Átvitt értelemben igen. Ő maga még büszke is rá.
Hülye? Hát ez szubjektív. Én hajlok rá hogy az. Persze ez utóbbi pusztán vélemény.

Oltárt emeltél már neki otthon?

r123 2010.06.16. 10:48:12

@mesterseges szinezek: őszintén mondom, azt nem tudom mi motíválta őket, milyen elvek mentén foglalnak állást.. mármint milyen jeleneteket elemeznek ki, csak azt ami gól lett, hogy szabályos volt-e, vagy azt is amiből nem lett gól, de lehetett volna? ugyanis akkor minden szögletről lehetne állást foglalni.. Szerintem ez egy okos, ravasz, begyakorolt figura volt, gratula érte. Ügyes volt a figura, Veron egy egy lépésről hajszál pontosan rúgta, Heinze parádésan fejelte be.. Ha vkit csesztetni kell, akkor az a nigériai aki a 16-os vonalánál a rúgáskor Heinzével szemben védekezik, na az mi a lófaszt csinált?

iBKV 2010.06.16. 10:48:19

@bbelizar: Jó focista volt, de ez csak tény kicsit támadóbban megfogalmazva.. Jó játékos volt, de már dagadt, hülye és kézzel nyerte a vb-jét. Ezt nem mossa le senki róla. EZ VAN. El kéne ismerni...

carlo74 2010.06.16. 10:49:44

@Wednesday.: ez is igaz ám. és bár a németeket utálom, de ők is jól játszottak.
a többiek meg fosnak, vagy nem tudnak focizni.

iBKV 2010.06.16. 10:51:27

@Wednesday.: A német meccset nem láttad igaz? :)

@Rudizoli: Nőjj fel! Túl vagyunk már az ovis időszakon, ugorjuk át a ki mit tett le az asztalra dolgon.

Igenis dagadt, a kokaintól szarrá hízta magát. Kokainozott, ezért (is) hülye, valamint egy ilyen nagy nevű focista hülyét csinált magából milliószor és basszameg, kézzel ütötte a labdát a kapuba azon a döntőn!

Az már egy másik dolog, hogy a postoló, gondolom nigériának szurkolt és ezért ragadtatta magát ilyen kijelentésre.

dr. mesterséges színezék 2010.06.16. 10:52:13

@prunoki: "Megnézed a videót, látod hogy nyújtott kézzel löki vissza a védőt, az nehogy a labda felé fusson,"

Annyira, hogy olyan szögben dől be, hogy ha nem támaszkodna a védőre, orra is esne. Mintha egy szekrényt akarna eltolni.

woodo1 2010.06.16. 10:54:58

Dagadt,hülye kézilabdázó?? Te meg egy idióta vagy...Miért nem a bírót szidjátok aki megadta azt a gólt????
Maradona megpróbálta,bejött a punnyadt nyomi angolok meg mentek haza!!A nagy és erős Anglia ha-ha-ha!!

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.06.16. 10:56:26

Ahh, tudtam én, hogy csaltak, máshogy nem nyerhetett volna a kis dagadt csapata. No, de majd holnap a görögök ellen!!

iBKV 2010.06.16. 10:56:28

@woodo1: Nigériával játszott Argentína, nem az angolokkal..:)

Wednesday. 2010.06.16. 10:56:30

@iBKV: Igaz, a németek is szépen tették!
Meg is lepődtem.:)

woodo1 2010.06.16. 11:00:02

@iBKV: Tudom de ezek még mindig azon keseregnek és mindenhova belekeverik!! A bbc-nek miért fáj az hogy mi történt ezen a meccsen??

iBKV 2010.06.16. 11:03:49

@Wednesday.: Hát jah, talán a vb első olyan meccse, amire azt mondom, ez igen! Nem a gólok száma miatt, a játék miatt. Már nagyon unom a sok x-et..

RobinGood 2010.06.16. 11:08:36

@woodo1: Miért? Fáj nekik? Vagy csak esetleg mivel közvetítik a VB-t ezért elemeznek meccseket?

RobinGood 2010.06.16. 11:09:51

@iBKV: az nem döntő volt amúgy

check 2010.06.16. 11:09:58

@miklos.rabai: Alapvető dolog és nagyon lényeges: összműködésnek hívják. Ha esetleg nézel olyan meccset, amikor tudod figyelni a jv hármast észreveheted, hogy folyamatos kommunikáció van (testtel, rejtetten zászlóval, mozgással is). Éppen az a lényege, hogy ne legyen a véleménykérés adott esetben feltűnő. Képzeljük el, milyen ostoba helyzet az, hogy maradva a Del Horno - Messi esetnél a jv kimegy az asszisztenshez, aztán mutatja a pirosat (mintha az asszisztens állítaná ki a játékost). Persze van amikor ki kell hívni, de ez egyre ritkább, köszönhetően a rádiós cuccnak.

leroi 2010.06.16. 11:12:12

Argentína: Világ életükben aljas csalók voltak, brutális szabálytalanságokkal, megvett meccsekkel, főleg Nyilasi és Törőcsik tudna erről mesélni még 78-ból, nem beszélve a perui csapatról, meg a hollandokról a döntőben. 82-ben simán hazaküldték az egész társulatot Maradonástul már a 16 közül. A 86-os vb-n a kézis gól nélkül egált játszottak volna az angolokkal. A döntőben csak a a lusta centerüknek köszönhetik a győzelmet, aki nem tudott visszavánszorogni, és megtalálták egy előrevágott labdával. Még a 90-es döntőbe jutásuk volt úgy-ahogy elfogadható. Azóta nem sok vizet zavarnak a világ futballjában, legfeljebb egy kis verekedés a vesztes meccsek után, mint 2006-ban.

Maradona: Isteni játékos volt, és aljas csaló, de ezt már többen is leírták.

A gól: Szabálytalan, a vak is láthatja. Előre kitervelt, ez is nyilvánvaló. Videóbírót!! Az amerikai fociban működik. Ha jól láttam, ott a bírók egy zászlócskát dobnak a pályára, ha valamit szabálytalannak látnak, de a játék megy tovább. Valami ilyesmi kéne a futballban is. Lesnél, faltnál a bíró jelezné a dolgot, de a játék addig menne, míg a videóbíró/TV bíró meg nem erősíti a dolgot. Aztán a játékmegszakításnál (pl. egy les/gólhelyzet után másodpercekkel szokott lenni) lehet itélni szabadot kifelé/befelé, tizit, gólt, akármit. ÉS igenis, a bírók rádión konzultáljanak, mert hülyeség az, hogy az az egy ember itél, aki adott esetben semmit se látott az egészből/megvesztegették.

A Sasok: Ok, hogy Obasit fogták, de a tizenhatos vonalánál ácsorgó Sas (Ayegbeni??) éppenséggel visszamozdulhatott volna Henizével, vagy csak simán leütközhette volna a vonal előtt, és ami azt illeti Obasi is eljátszhatta volna a nagyhalált, akkor lehalább reklamálni lehetett volna. Szóval ehhez kellett a mi fiaink sutasága is.

És??? 2010.06.16. 11:14:46

szerintem meg Heinze volt a legnagyobb mocsok ,hogy nem fogta meg a labdat es adta oda a sporinak piros lapot kerve csapattarsanak...Ez annyira tipikus magyarrazzuk meg miert kaptunk ki,pedig annyira jol jatszott a nigeriai csapat.kedves posztiro inkabb azzal foglalkozzal hogy ilyen,szar produkcioval lesz e dontetlen a gorogok ellen

check 2010.06.16. 11:18:14

@mesterseges szinezek: Félreértettél. Nem támogatom az ilyen magatartást (sőt, ha megtörténik pl. a kézzel szerzett gól, akkor egyértelműen sárga lappal kell megtorolni, bárki legyen is az), de nem tartom főben járó bűnnek. Egyébként is a pályán történtek elbírálása a jv feladata és felelőssége, a játékosé meg az, hogy tegyen meg mindent a sikerért. Én az ilyen eseteket a jó értelemben vett csibészség kategóriájába sorolom, ami - ismétlem - nem támogatandó, de nem is kirívóan sportszerűtlen.

iBKV 2010.06.16. 11:20:06

@woodo1: Sztem nem fáj nekik, csak pörögnek rajta.. Nem hiszem, hogy a kezezés miatt pörögnek a 2010-es vb csoportmeccsén :)

Tarantini 2010.06.16. 11:24:22

Nem kell foglalkozni a szerzővel, kapott egy kis teret, élvezi a szereplést. Mondjuk választhatott volna magának olyan témát is, ami passzol a szellemi képességeihez, a "szolárium és a szőrtelenítés" vagy valami ilyesmi.

A gól meg hibátlan volt, így kell. A bírók nem fújtak? Hja, sajnáljuk, erről nem az argentinok tehetnek.

dr. mesterséges színezék 2010.06.16. 11:27:39

@check: "Képzeljük el, milyen ostoba helyzet az, hogy maradva a Del Horno - Messi esetnél a jv kimegy az asszisztenshez, aztán mutatja a pirosat (mintha az asszisztens állítaná ki a játékost). "

Ostoba helyzet akkor, ha azt a látszatot akarjuk kelteni, hogy a jv mindent lát. Ha bevalljuk, hogy nem is láthat 22 potenciális simlis kavargásában, helyből trivi a gondolat, hogy nem hogy nem égő, de egyenesen dicséretes véleményt kikérni, sőt kérdéses szituban akár megszavaztatni egymás közt.
Ha elfogadjuk - és ulláccik, nagyon is -, hogy a foci sok pénz + némi játék, akkor azt is el kéne fogadni, ez a sok pénz nem múlhat 1-2 benézésen.

RobinGood 2010.06.16. 11:29:18

@magyarlaszlo: az amerikai fociban nem erről van szó, a sárgazászlót nem azért dobálják. A videóbírót az edzők kérhetik korlátozottan (azt hiszem félidőnként egyszer) és ha nincs igazuk akkor 5 yardos büntetést kap a csapat. De ez nagyon Off :-)

RobinGood 2010.06.16. 11:31:44

@mesterseges szinezek: egyetértek és ezt a bíróknak is be kellene látni. A baj az, hogy az EL-ben semmivel nem volt kevesebb bírói hiba pedig 5+1 ember volt erre.

check 2010.06.16. 11:39:20

@magyarlaszlo: A 78as VB tekintetében igazad van, egy nagyon jó Argentín csapatnak fújtak végig a sporik alig leplezetten.
82ben a 16 között - immár Maradonával a csapatban - az olaszok ellen estek ki, amely meccsen az olasz védelem (egy bizonyos Geatano Scireaval az élen) szarrá rugdosta büntetlenül (!) az argentín ászokat (Kempes, Maradona, Ardiles). Ezen a meccsen Maradonát kiállították törlesztésért és kiestek a gauchok.
86ban azért az általad leírtakon kívül történt még a meccseken egy s más, a győztes gólt pedig nem a lusta center (Jorge Valdano) hanem egy középpályás (Jorge Burruchaga) érte el. Emellett 3 gólt szereztek a döntőben úgy, hogy a németek 2-0-ról egyenlítettek. Ez nem éppen ugyanaz, amit te leírtál.
Nekem éppen a 90es VB nem tetszett nagyon, hiába voltak ászok a csapatban, nem ment nekik, de elevickéltek a döntőig, ahol végig a büntetőkre játszottak.
2006ban egy marha jó csapat ment egy nagyon jó német ellen, ahol büntetőkkel estek ki - ez van. Egyébként emlékeim szerint a rendes játékidő vége felé volt egy érdeke szitu a német 16oson belül, ahol az asszisztens nem foglalt állást, Lubos Michel pedig kifelé fújt és lesárgázta Maxi Rodrigezt műesésért. A visszajátszás nem azt igazolta, hogy helyes döntés volt... A balhé más kérdés, nem kellett volna.
Szóval lehetnél azért korrektebb és nem tiszta indulatból kellene kommentelned minősíthetetlen stílusban.

check 2010.06.16. 11:46:23

@mesterseges szinezek: Nincs igazad. Minden ehhez hasonló szituációban (ahol egy személy vezet) igen lényeges az, hogy kifelé mutatva ténylegesen ki is vezet. Nem keverendő össze a tekintéllyel. a szabálykönyv szerint is a jv döntései véglegesek, azokat csak a jv saját maga változtathatja meg belátása szerint amíg a labda ismét játékba nem kerül (ellenben az asszisztens felülbírálható a jv által). Egyértelműen írtam, összműködésről van szó, tehát nem egyedül vezetjük a meccset, ilyen formában a véleménykérésnek is helye van, de nem látványosan, közzétéve (ez történt, rejtetten kommunikáltak). Nyilván nem láthat a jv mindent, az asszisztensek segítenek, ahogy esetünkben is.
A javaslatodat, miszerint akár "szavazásra" is lehetne bocsátani egy-egy esetet óriási káosz követné, a csapatok kérdéses szituációknál egyik asszisztenstől a másikig futkosnának, hogy ki-hogy látta. Beláthatjuk, hogy ez nevetséges. A jvnek kell kézben tartania a mérkőzést és a fegyelmet, a segítségkérésnek pedig diszkrétnek kell lennie, hogy ne hozzuk egymást kellemetlen helyzetbe.

fredro 2010.06.16. 11:46:45

Ahogy a francia mondja: cseszt lá ví

Artie 2010.06.16. 11:48:10

@naponta 3x: Ez a tipikus hülye kifogás, amikor ezzel jönnek, hogy de bezzeg a csatár ha kihagy egy ziccert.

Apró különbség, hogy ezzel a csatár saját magának, saját csapatának "árt", a bíró meg olyannak, akivel szemben neki semleges a viszonya.

Bár a német-ausztrál után ez utóbbiban kételkedem. Senkit nem zavar, hogy
a) az első német gólnál Klose lesen volt középen, és bizony igen aktívan részt vett a támadásban, védők figyeltek rá;
b) az ausztrálok minimum 1, de inkább 2 tizenegyest nem kaptak meg;
c) ha Cahill kiállítása kiállítás volt, akkor az olaszok ellene 40 másodperc alatt ki kellett volna állítani egy paraguayit.

Szóval a régi tétel bebizonyosodott: azért nem akarnak videobírót, hogy következmények nélkül lehessen csalni a meccseket.

cseplin 2010.06.16. 11:48:30

A sok erkolccsosz es biro palanta es Maradona kozt az a kulombseg,hogy beloletek millionyi van,mig az Isteni Diegobol csupan egy.Az aki csak a kezezos golja utan iteli meg Ot,az vagy tul fiatal es nem is latta Maradonat focizi,vagy egyeszeruen nem ert a focihoz,csak a szajtepeshez.Pelet sajnos nem lattam focizni,de nekem Maradona a labdarugas Zeusza.

az övezet gázai 2010.06.16. 11:53:26

@Tarantini: Ha szerinted hibátlan volt a gól, akkor én néked ajánlom a szoláriumot és a szőrtelenítést mint a szabályértelmezéseddel adekvát foglalatosságot.

aa+ 2010.06.16. 11:55:40

A cikkel alapvetően egyet lehet érteni,
de az utolsó mondat nagyon felkeverte az indulatokat.
Lehet, hogy épp ez volt a posztoló célja!?
Nem vitás, Maradona erősen megosztó személyiség ...
viszont szenzációs focista (volt), Pelé mellett talán a legnagyobb!
Azonban, hogy ez a vita, egy valóban vitatható gólról
cigányozásba, zsidózásba, négerezésbe, latinozásba megy át,
ami mellett a rohadt, dagadt, drogos, csaló szinte már üdítő jelzők ...
valahol NAGYON SZOMORÚ :((

Amúgy, hogy focizzunk is egy kicsit,
szerintem nagyon jó az argentín csapat,
s valószínűleg sokra is viszi ezen a VB-n ...

carlo74 2010.06.16. 12:07:25

maradona drogos, szemét latinamerikai..
pelé fekete. puskás dagadt, emigráns, aki hentes biznisszel tengette a napjait később? cserbenhagyta magyarországot?
vagy csak tele lett a töke a kommunistákkal? jepp.

van ezeknek értelme itt feljebb?

a trolloknak: mindhármat végtelenül tisztelem, amiért kell. valamint puskás remek ember volt..

Tarantini 2010.06.16. 12:13:45

@check: Sok-sok hiba, nézzük sorjában: 82-ben az argentinok nem az olaszok ellen estek ki. Középdöntő, három tagú csoport, az olaszokkal kezdtek, a brazilokkal folytatták, mindkét meccset elbukták. Maradonát egy bizonyos Gentile fogta, faragta, tépte, nem pedig Scirea és az argentin tízest a brazilok ellen állították ki, amikor beletalpalt Batistába...

marcotardelli 2010.06.16. 12:14:01

Ez a cikk egy nagy marhaság. Ilyen tusakodás minden szögletnél előfordul, még megye II-ben is.
Ezen kár lovagolni, tényleg új téma után kell nézni.

dr. mesterséges színezék 2010.06.16. 12:15:48

@check: Bocs, azzal az alapfeltevéssel írsz, hogy a jelenlegi helyzet minden létezők legjobbika, és bármilyen változtatás csak ronthat rajta.

A Forma-1-ben is rendszeresen hallható hangok ezek, mert _rendszeres_ a változtatás: amikor elkezdődik a suttogás, hogy egyre kevésbé érdemes nézni, lépnek. Ha nam jön be, legfeljebb visszalépnek, és keresnek másik irányt, az se szégyen.

A fociban a 2->3 pont óta nagy horderejű nem történt, de akkor is világvégét prófétáltak jó ideig. Ma meg egy generációnak már ez a természetes, és tán nem is tudja, hogy másképp is volt.

leroi 2010.06.16. 12:16:38

@check: (OFF!) érdekes, a wikipedia másképpen emlékszik a 82-es cikire:en.wikipedia.org/wiki/1982_FIFA_World_Cup

Eszerint Gentile vette le a pályáról Maradonát, és a kiállítás a brazilok ellen történt, 3-0-nál. Meg azt is megjegyzi a szerző, hogy akár 6-7 is lehetett volna a vége, ha Serginho nem szórakozza el a ziccereit. Sajnos én nem emlékszem első kézből a meccsre, kicsi voltam még. (Rossira emlékszem a brazilok ellen.)
A 86-os döntő megvan elevenen. Schumacher alároncsolt egy beadásnak, és az addig észrevehetetlen Brown fejéről bepattant a labda. Állt mindenki tátott szájjal. Aztán rugtak mégegyet a "gauchok" (így mondják a csalót portugálul? :-)) utámna viszont jött Rumenigge és Völler. Ha Burruchanag vissza tudott volna kocogni a többiekkel védekezni... Ha...

ON

Mostmár tényleg foglalkozzunk a Sasokkal, lécci.

dr. mesterséges színezék 2010.06.16. 12:16:51

@cseplin: "A sok erkolccsosz es biro palanta es Maradona kozt az a kulombseg,hogy beloletek millionyi van,mig az Isteni Diegobol csupan egy."

Ami nagy szerencse a sportújságíróknak, mert így mégsem keverhetők a cikkeik teológiai esszékkel, viszont nagy balszerencse a kézilabdasportnak.

leroi 2010.06.16. 12:19:35

@Tarantini: Ja, ha te tudod fejből, akkor én nem is erőlködöm...

Shark06 2010.06.16. 12:20:24

@check:
Check, orulok, hogy jv-kent tevekenykedsz, de meg nyilvanvaloan sokat kell fejlodnod.

1. szinte minden meccsen van fej osszeerintes, a masik 2 kezzel valo ellokese, idonkent meg odarugas is (a labda persze sehol) es 10-bol 8* nem jar erte piros lap. egy vb nyolcaddontot nem a bironak kell eldontenie, kulonosen, ha hataresetrol van szo.

2. A Messi-Del Horno esetnel ugyancsak a szandekossag kerdese erosen megkerdojelezheto, tehat nem piros. Eddig 2-0 a jatekvezetok ellen.

3. Maradona kezes golja: Ja, mert lott egy rendeset is, igy mar nem is baj, hogy a masikat kezzel uti be. Ez is FIFA jatekvezetoi eloiras?

Vegeredmeny: 3-0 (nem a biroknak)

A stilus valasztas pedig szandekos volt, hogy serkentse az emberek kommentelo kedvet.

Tarantini 2010.06.16. 12:20:45

@Manómaszat: Neked meg némi szövegértés: azt írtam, hogy hibátlan volt a gól, nem pedig azt, hogy szabályos. Blokkolták a kilépő védőt, pontos beadás, kiváló érkezés... Minden meccsen van ilyen, persze a szemüveges, tornából felmentett, szabálykönyvre hivatkozók ilyenkor mindig kapálóznak.

questore 2010.06.16. 12:21:15

@=Ford Prefect=: Ha minden jól megy legalább Maradona taktikái felnyitják a szemüket és változtatnak a szabályokon :) Ha csak meccsenként egy ilyet bemutat a csapat, akkor jövőre lesz 20 új fociszabály és őszintén szólva már az előző vb-nél is látszott hogy kéne itt rendesen változtatni. (Én speciel felvetetnék egy olyan kesztyűt mindenkivel amivel képtelenség mezt húzni) Undorító dolog.

Tarantini 2010.06.16. 12:22:47

@magyarlaszlo: az egyik kedvenc vb-m, annak a csoportnak mindhárom meccse itt van a polcomon :)

az övezet gázai 2010.06.16. 12:24:22

@Tarantini: Én nem tudom a kettőt külön értelmezni, pedig végig ezen törtem a szemüveges fejem, miközben a többiek tornaórán voltak. Ja, és kapálóztam is közben.

Shark06 2010.06.16. 12:29:24

@piro:
"Szeretnem, ha a legvegsokig becsuletes angolokrol megemlitenel egy esetet, amikor egy csatar megallt, mert lesen volt, annak ellenere, hogy nem sipolt a biro."

Orulok, hogy ezt felhoztad.

1. Robbie Fowler '96-ban fifa fair play dij, amikor az arsenal ellen seaman ugy tunik, hogy buktatja, fowler viszont odamegy a birohoz es mondja neki, hogy nem volt bunteto.

Ez nem pont les pelda, de lesnel egy csatar a labdat nezi inkabb es nehez erezie, hogy hol is volt a rugas pillanataban.

leroi 2010.06.16. 12:30:41

@Tarantini: naés ahogy Varga Józsi kilépett négy belga védő közül?? az a szép emlék a szocializmusból, meg a 3,60-as kenyér...

Tarantini 2010.06.16. 12:33:34

@Manómaszat: Akkor te simán rászólnál az edződre ha az nem a szabálykönyvből dolgozna. Tüntetőleg kivonulnál az öltözőből, ha taktikai faultokról, kézimunkákról, feltartásokról, műesésekről beszélne. Ez így helyes, éljen a vízilabda!

dr. mesterséges színezék 2010.06.16. 12:34:47

@Tarantini: "Minden meccsen van ilyen, persze a szemüveges, tornából felmentett, szabálykönyvre hivatkozók ilyenkor mindig kapálóznak"

Kb. ez az, amiről beszéltem: két szótár szerint értelmezzük a világot. Van aki szerint a játékszabályok azért vannak, hogy előírják, mit nem tehet a játékos, aki ezt meg is érti, mert játszani akar, és van aki szerint a szabályok írják le, hogy mit kell úgy csinálni, hogy ne lássák a játékvezetők.

Tarantini 2010.06.16. 12:35:56

@magyarlaszlo: Szép emlék... én már azt is elfogadnám, ha mondjuk a dánok helyett mi kaptunk volna kettőt hétfőn a hollandoktól.

Johnny336 2010.06.16. 12:49:12

Angol drukker vagyok, de Maradona minden, csak nem csaló.

redsectora 2010.06.16. 12:49:51

Sir Bobby Robson, aki maga is nagy futballista volt, jól fogalmazot anno Maradonáról: "Nem Isten keze, hanem egy csaló keze volt!" Ez így igaz!

Maradona egy zseniális focista volt, de jelleme már nem ilyen.

Úgy látszik, ezen a VB-n is folytatja csalásra épülő játékát!

Ha valakinek ez tetszik, hogy miként lehet csalással megnyerni egy meccset, azt csak sajnálni tudom. Sőt, hányni tudok tőle.

Nekem az tetszik, hogy jó játékkal, megérdemelten nyer egy csapat.

Persze belefér az, hogy valaki ösztönösen néha trükközik. De a sorozatos, tudatos csalásra épülő játék tényleg undorító!

Tarantini 2010.06.16. 12:57:44

Még annyit ehhez a szabálytalan gólhoz, hogy inkább egy ilyen találat, mint egy kamu 11-es... a vesztes fél is előbb lenyeli a békát.

zoomR 2010.06.16. 12:59:34

Ez a "dagadt hülye kézilabdázó" a világ valaha élt legjobb focistája! Akkor te mi vagy kedves senkiházi cikkíró???

Tarantini 2010.06.16. 13:04:52

@redsectora: Ekkora naivitást, milyen csalás?! A hozzád hasonló arcokon látszik, hogy még életükben nem hallgattak végig taktikai értekezletet, nem játszottak bajnoki szezont, nem küzdöttek védőkkel szöglet előtt stb. Nyilván Bobby Robsonnak nem voltak trükkjei, aha, az ő angol válogatottjában csak az alkoholista Adams és Gazza, a félőrült Pearce meg a mészáros Butcher szerepelt, akik nyilván kizárólag szabálykönyvből melóztak.

dr. mesterséges színezék 2010.06.16. 13:06:35

@redsectora: "Ha valakinek ez tetszik, hogy miként lehet csalással megnyerni egy meccset, azt csak sajnálni tudom."

Hiába, a Rush elvezet egy minimális minőséghez, esztétikai felfogáshoz...

az övezet gázai 2010.06.16. 13:13:09

@Tarantini: "Tüntetőleg kivonulnál az öltözőből, ha taktikai faultokról, kézimunkákról, feltartásokról, műesésekről beszélne."
Ha ki nem is vonulnék (bár, mint tudjuk, fel vagyok mentve tornaóráról), számomra azon fenti példa a szimpatikus, ahol a csatár maga jelez a bírónak látszólag saját érdeke ellenében. A gyakorlat természetesen nem végletekből áll, de számomra még az apróbb, mára teljesen elfogadott szándékos szabálytalanságok is ellenszenvesek.

az övezet gázai 2010.06.16. 13:19:35

@zoomR: "Ez a "dagadt hülye kézilabdázó" a világ valaha élt legjobb focistája! Akkor te mi vagy kedves senkiházi cikkíró???"
Ha a cikkíró senkiházi, akkor te mi vagy?

dr. mesterséges színezék 2010.06.16. 13:22:10

@Manómaszat: Tkp. nem is értem, hogy szurkolóként hogyan lehet örülni 1-2-sok stiklivel szerzett gólnak. A rúgó tudja, a szurkoló tudja, az elszenvedő tudja, utólag még a jv is tudja, akkor kinek hazudunk? Ja, a tabellának.
Közben meg meg szeretnénk lincselni céget, bankot. kormányt, ha kreatívan könyvel.

Mitema 2010.06.16. 13:40:05

A "senkiházi cikkíró" 3 szóval elérte, hogy 4 óra alatt 293 komment szülessen egyetlen blogbejegyzéséhez. Nem tudom, hogy pl. a BetClic perview fizet-e, de akárhogyis ez egy magyar nyelvű blogtól nem rossz eredmény. Hancu egy zseni...

check 2010.06.16. 13:50:31

@magyarlaszlo: @Tarantini: Jogos az észrevétel rosszul emlékeztem, valóban a Brazilok ellen állították ki és valóban nem Scirea, hanem Gentile rugdalta.
@magyarlaszlo: Így van, Brown fejes, aztán Valdano egy kontrából, majd a vége felé már jöttek a németek (Rummenigge és Völler). A 3. gólt Burruchaga lőtte, aki nem csatár hanem középpályás egy kontrából.

az övezet gázai 2010.06.16. 13:51:25

@mesterseges szinezek: "Tkp. nem is értem, hogy szurkolóként hogyan lehet örülni 1-2-sok stiklivel szerzett gólnak."
Őszintén mondom, nem hittem, hogy leszünk ennyien akik l'art pour l'art szeretjük a sportot, akiknek nem mindegy, milyen körülmények között születik meg a siker.

check 2010.06.16. 13:57:00

@mesterseges szinezek: Abból indulok ki, hogy a jelenlegi rendszer egy működő és működtethető rendszer. Sajnos az a hátránya megvan, hogy emberek működtetik és hibáznak ill. személyes véleményem az, hogy a sok-sok technika segítség túlzottan magabiztossá teszi a jv-ket. Én nem vagyok a változtatások ellen, de pillanatnyilag a játékosok/csapatok a postban szereplő huncutságokat követik el, a javaslatod szerinti változtatás után pdig a jv-k véleményével próbálnának manpulálni.

FritzTata 2010.06.16. 13:59:27

@RobinGood: nincs igazad. A vezető bíró _bármikor_ kérheti a videóbíró segítségét. És ott, a vezető bíró nagyon sokszor kikéri a többi bíró véleményét és akár még az is előfordul, hogy megváltoztatják az eredetileg hozott ítéletet. Az edzők pedig szintén bármennyiszer kikérhetik a videóbírót, de meghatározott esetekben. És nem 5 yardot buknak, hanem egy időkérést, ha nincs igaza az edzőnek.

Én megmondom őszintén nem nagyon nézem az európai focit. Nem tud érdekleni, amikor egy VB-n is megy a sumákolás, színészkedés ezerrel, és ez mindenkinek tök természetes. Be kellene itt is vezetni azt, ami amerikai fociban van: 6-7 bíró plusz videóbíró. Annyi ember már beláthatja a pályát. Ott is megvan mindenkinek a dolga. Be is fújnak sok mindent. Aki meg színészkedik, lezavarni, büntetni a csapatot érte. Leszoknának róla, ha volna valós büntetése, de nincs. Ezen kívül ha valaki megsérül, és orvost kell hívni hozzá, akkor battyogjon le a pályáról, aztán majd visszajöhet. Nekem az is visszatetsző, amikor 5 perc fetrengés után felpattan, majd hosszában végigsprinteli a pályát. Lószart mama, ahogy Hofi mondta. Húzzon le a pályáról, aztán ha már tényleg rendben van, menjen fel.

check 2010.06.16. 14:08:55

@Shark06: Így van, sokat kell még fejlődnöm, ahogy mindenkinek. Nem vitás. Azonban ami megkülönböztet tőled (a stílus mellett) az a szemlélet.
1. A meccs közbeni kakaskodás kérdését külön kell választani az ellenfél szándékos megrúgásától. Van ugye a szabálykönyv és vannak a FIFA ajánlások, ezeket felhasználva a jv hatásköre és felelőssége milyen döntést hoz. (pl. volt az műeséses sárga, amit páran említettek, én azzal pl. nem értettem egyet, elkapkodott volt és nem volt olyan a játékhelyzet, de nem én vezettem a meccset).
2.Majdnem egyetértek, én is azt írtam, hogy a vagy a labda vagy a baba kategória volt, tehát határeset. Hauge (asszem ő vezette) ott így döntött, nem emlékszem a meccsre, de lehet, hogy feszült volt és nem akart teret engedni neki. Nem tudom. Az azért megfigyelhető, hogy Messi a visszacsel után már szinte ijedten összehúzza magát és nem is nyúl a labda felé. Minden bizonnyal érzékelte a felé közeledő ellenfelet és annak lendületét.
3. Nem kell csúsztatni, nem mondtam ilyet. Azt mondtam, hogy meghúzza a játékos a okosságot vagy befújják vagy nem. Ha befújják meg kell torolni ha nem mázlija volt. 86ban Maradonának mázlija volt... Ennyi.
Egyébként ez nem egy meccs. hogy eredményt számolgass, főleg úgy, hogy csak a saját hangodat vagy hajlandó meghallani.

vajdasagi 2010.06.16. 14:17:24

@zoomR: Bennem is hasonló kérdés merült fel. Lehet valakinek Maradonáról az a véleménye, hogy minden idők legjobb focistája volt, meg lehet az, hogy azért egy Puskás vagy egy Beckenbauer jobb volt nála. Vagy akár az is, hogy még Messi vagy Christiano Ronaldo is jobb mint Maradona (amit én mellesleg kétlek).

De azért a cikkíróval ellentétben Maradona sok olyat alkotott, amire évtizedekig fogunk emlékezni. Elmondható ez a blok írójáról is?

Utána sok mindenben rosszul alakult Maradona élete, ez tagadhatatlan. De nehogy már ilyen szavakkal írjuk le a foci egyik legnagyobb alakját.

Aki ilyet leír, az hülye. Ennyi. Punktum.

brudy 2010.06.16. 14:17:45

"Egyrész, hogyan lehet belekeverni ebbe a szituációba Maradona egykori drogos múltját. Tök mindegy mit csinált a magánéletében, az az ő dolga."

Baromira nem mindegy, hogy mit csinál a magánéletében egy olyan ember aki sok millió gyereknek a példaképe. Milyen példát mutat a következő nemzedéknek egy ilyen csaló, drogos patkány? Vagy egyáltalán ez az egész sport (foci)? Maximálisan egyetértek a videóbíró, és az álló óra szabályokkal. Évek óta nem nézek focit (kivéve eb vb, de lehet, hogy ezeket sem sokáig) mert nem bírom elviselni, amikor igazságtalanul egy suttyó senkiházi, civilben utcaseprő dönti el szimpátia alapján, hogy melyik csapat nyerjen. A gyerekemnek sem szívesen fogok egy olyan sportot tanítani, ahol azt tanulja meg, hogy hogyan kell csalni, színészkedni és sportszerűtlenül viselkedni, és nem csak a játékosok részéről. Gondolhatunk a totóbotrányokra, játékosok megvásárlása, bírók lefizetése, bundák, stb., és még büszkék is rá az ilyen maradóna félék. És nem érdekel, hogy mekkora játékos volt. Milyen ember??
Milyen nép az akinek ez az istene?
Ha Puskás lett volna egy ilyen gazember és mi szobrot emelünk neki, felköpnék és aláállnék.

Eddig ebbe nem gondoltam bele, de nem hiszem, hogy van még egy ilyen aljas sport mint a foci.

Rántott máj (törölt) 2010.06.16. 14:29:38

@Shark06: "Robbie Fowler '96-ban fifa fair play dij, amikor az arsenal ellen seaman ugy tunik, hogy buktatja, fowler viszont odamegy a birohoz es mondja neki, hogy nem volt bunteto."
Szoval egyetlen egyszer egy angol sportszeru volt, ebbol mar lehet altalanositani: minden argentin bunozo es minden angol vegtelenul sportszeru. Azt miert nem hozod fel, mikor az olasz Di Canio kapta az ANGOL bajnoksag Fair Play dijat?
"Ez nem pont les pelda, de lesnel egy csatar a labdat nezi inkabb es nehez erezie, hogy hol is volt a rugas pillanataban."
Hahaha. Akkor miert fikazzatok Inzaghit, hogy folyton lesen van, ha egyszer o nem is tud rola? :) Kulonben nem sportszerutlen egy - ezek szerint - teljesen vetlen cselekedetert szabadrugast itelni?
Hagyjuk inkabb, mert csak magadbol csinalsz egyre nagyobb hulyet - ez tobbnyire az altalanositas velejaroja.

Rántott máj (törölt) 2010.06.16. 14:33:45

@redsectora: Akkor legyszives mondj mar a hires kezezesen kivul egy masik esetet, amikor Maradona csalasaval (mueses, les, szabalytalansag) nyert a csapata. Plane sorozatosan.

lehet más a propaganda 2010.06.16. 14:34:11

Nem vagyok nagy focirajongó épp az ilyen esetek miatt. Sokat lehet trükközni és ebben a FIFA is ludas.

Hokiban miért tudták megoldani a videobíráskodást, amivel rögtön kijön az ilyesmi és nincs vitatkozni való. Fociban még a játékidő is csak relatív (a 90 perc se biztos hogy annyi és azt nem is számolják mennyi ebből a tényleges játékidő). Miféle szemlélet az hogy a "gól természetesen érvényes" pedig a felvételen nyilvánvaló a szabálytalanság? Ezért a lefogásért még a hohiban is kiállítás járt volna.

Durva de igaz: FIFA= FIfikás csaláshoz FAlaz

Brancalleone 2010.06.16. 14:47:38

@chemical_tourist:
Annak, aki szerint mindenki hülye, a foci nézése helyett, komoly shooter -eket tudnék ajánlani. Állítólag már olyanok is vannak, ahol gyerekek fejét lehet szétverni, a kommented alapján az ilyesmi jobban szórakoztathat, mint a foci.
A játék, az játék. És csibészkedni is lehet amatőr szinten is, és mesterfokon is. Maradona nyilván nem azt mondta, hogy csaljatok, gyermekeim, hanem, hogy ha befújja a bíró, akor gól, ha meg nem, akkor dolgozzátok ki a következő helyzetet.
Egyébként meg a legszebb focit mutattták be eddig a VB-n.

Diego0313 2010.06.16. 14:52:55

szart sem tudtok a fociról!! maradóna az évszázad labdarúdója!!! aki nem ismeri el az pedig fogalmatlan!! gondolkozzatok el ezen!! irigyek vagytok !! VIVA DIEGO!!

sharpy72hu 2010.06.16. 15:10:14

@Tarantini:

"A gól meg hibátlan volt, így kell. A bírók nem fújtak? Hja, sajnáljuk, erről nem az argentinok tehetnek."

Ezektől a beírásoktól eldurran az agyam komolyan mondom. A megölök vkit, de a rendőrség nem kap el vagy a bíró nem ítél el akkor semmi gond nincs azzal, hogy kinyírtam vkit. Hogyne, persze. Ettől függetlenül elképesztően sok az idióta poszt. A gól szabálytalan volt; pont. De olyan játékos úgysem lesz aki jelzi a bírónak, hogy ne adja meg a gólt, mert szabálytalan volt és ezzel önmagában szerintem nincs semmi baj. Szabálytalan gólok voltak is és lesznek is. Ami gusztustalan az argentínokban, hogy a szabálytalan gól után tömjénezik magukat. Ezt tette Maradóna is mikor bekezelte a labdát és ezt teszik most is. Na ezt nem kellene. Ez kb olyan mint ha Henry most arról beszélt volna, hogy az Isten segítségével győzték le az íreket. Bár Maradóna kétségtelenül a világ egyik legjobb focistája volt, de ezért a gondolkodásmódért és a foci után tanúsított életviteléért igaza van a cikkírónak amikor "dagadt hülye kézilabdázónak" titulálja Maradónát.

52 · http://52nap.blog.hu 2010.06.16. 15:25:18

@sage5: Furcsa a legszebb focinak hívni azt, ami csak a szabályok figyelmen kívül hagyásával eredményes, egy olyan vezető irányítása alatt aki sok nagy eredményét szintén nem a szabályok szerint érte el.

A Focival - és sok más nézett sporttal - az a baj, hogy a "nézők kedvéért" már rég lemondtak a szabályok következetes alkalmazásval. A tisztességtelen ember győzelmét hirdetik a tisztesség helyett, ezzel teremtve sokak számára példaképeket, és csodálkozunk a dolog következményein.

Tudod miért nincs videobíró? Nem azért, amit a FIFA mond, hogy a grundon nem működik, mert több csapatnál van kamerás mobil, mint vizsgázott játékvezetőkre, partjelzőre, stb. pénz.

Csak az ellenőrizhetőség, a szabályok következetes betartatásának a kényszerét is meghozná.

Sok csapat vesztene rajta, és ezen csapatok szurkolói is kevesebb pénzzel tömnék. Ellenben sok helyen népszerűbb, eladhatóbb lenne egy korrekt sport...

tomi257 2010.06.16. 15:26:39

maradona zseni volt mint játékos. ilyenvalakit csepülni mint focistát csak arra utal hogy göze sincs annak aki teszi. mellesleg cool is, nem az a beletörödött seggnyaló mint ahogy sokan kivánják.aki pedig nem tudja mitöl zseni, az nézze meg ezt a vid-et. és mutasson cool-abbat!
www.youtube.com/watch?v=ebs7Qe2nmOI

drog-ba 2010.06.16. 15:32:27

Sámuel a fogó ember. Emlékezzetek a Chealse- Inter meccsre, ott az első félidőben kétszer kapaszkodott Drogbába, és nem volt 11.

This_is_Sparta (törölt) 2010.06.16. 15:40:44

Maradona az én szememben mindig is egy csaló marad. A '86-os, Anglia ellen kézzel ütött góljával, csak Henry kézilabdás mozdulata veheti fel a versenyt.

Ezen még az sem változtat, hogy a nevezett meccsen lőtt másik gólja szintén felejthetetlen volt, de azzal együtt is még csak 1:1 lett volna a meccs.

A további életútja (Napoli, maffia, drogok, Fidel Castro seggnyalása) sem éppen követendő példa a fiatalok számára!

leroi 2010.06.16. 15:54:09

@brudy: Megvan valakinek Andy Möller? Egyszer volt egy műesése amit megevett a bíró, tizenegyes lett. Utána a német szövetség eltiltotta talán három meccsre, ha jól emlékszem. Indoklás: Möller válogatott játékos, és mint ilyen az ifjúság példaképe(!) Megengedhetetlen, hogy ilyesmiről vegyenek példát az német ifjak.
Szeintem EZ a jó hozzáállás az ilyen csalásokhoz. brudy szívemből beszél.

tomi257 2010.06.16. 15:54:14

igen, miután anglia teljesen sportszerüen elsüllyesztette a general belgrano nevü csatahajót, sötétben a harctéren kivül (amerikai müholdképek alapján), kb 30000km-re angliától. ez tényleg egy szép fair tett volt. és ilyenek ellen egy focimeccsen elöször kézzel egy gólt ütni és utána megmajnolni öket, az tényleg egy föbenjáró bün. én örültem neki és máig is rámjön a röhögés ha a falábú albionokra gondolok:)

sharpy72hu 2010.06.16. 16:26:29

@tomi257:

Na ez egy kissé röhejes. Ha emlékezetem nem csal az argik szálltak meg angol területet és ezzel indult a háború. A Falklandoktól meg nem 300000 km-re volt a Belgrano. Ja és mielőtt a Falklandoknak az Angliától való távolságával jönnél a Falklandokon élők akarnak Angliához tartozni és eszükben sincs az argikhoz átállni. (Ami akkor ráadásul egy katonai diktatúra volt). A sötéttel meg mi a baj? Sötétben nem szoktak háboruzni? De egylbként mintha ez nem tartozna a témához.

This_is_Sparta (törölt) 2010.06.16. 16:34:43

@tomi257:

Carl von Klausewitz szerint: "A háború, a politika folytatása más eszközökkel."

tomi257 szerint: "A futball, a háború folytatása más eszközökkel."

Ha jól értem? :D

This_is_Sparta (törölt) 2010.06.16. 16:49:34

@sharpy72hu:

Ha jól tudom Argentínában 1976-1983 között több katonai junta váltotta egymást, aminek akkor mák komoly történelmi "hagyományai" voltak az országban. Ez idő alatt sok ezer ember "tünt" el a katonai titkosszolgálatok hathatós munkájának eredményeként.

1982-ben Galtieri tábornok a belső társadalmi és gazdasági feszültségeket leplezendő, foglalta el a Falkland szigeteket, amiről már elég rég óta vitatkoznak Angliával, de végül ráfaragott.

Ennek tényleg semmi köze a focihoz!

tomi257 2010.06.16. 16:55:31

@Kádár Alíz: bocs, de Clausewitz és nem Klausewitz. ez nem vicc. különben szerintem olcsóbb és elérhetöbb ezen a téren küzdeni ,teszem argentina számára, mint atombombát gyártani(mint teszem az angolok), igen. és talán nem is annyira veszélyes az egészségre:) de igazad van, süket duma az egész. de Diego király volt mindentéren! csak ezt akartam mondani.

This_is_Sparta (törölt) 2010.06.16. 17:01:56

@tomi257: Ott a pont! Viszont Diegoval kapcsolatban nem értünk egyet, de ez nem baj, ennek ellenére tisztelem a véleményedet!

Tevez11 2010.06.16. 17:13:28

Te egy igazi baszadék vagy ,te szerncsétlen szánalmas majom,hogy vágtak volna a falhoz amikor megszülettél,ha 5-öt kap Nigéria akkor miket irkáltál vna?
"És a dagadt hülye kézilabdázó sem hazudtolta meg magát, ugyanolyan ócska csaló most is, mint eddig volt."-aki először megfésült az ,te testnevelésből felmentett baszadék.

Tarantini 2010.06.16. 17:25:12

@sharpy72hu: Gyönyörű hasonlat, hatalmas gratula! Persze, a szögletnél elkövetett szabálytalanság elnézése egyenes arányban van azzal, aki gyilkol és megússza. Ugyanakkora a történet súlya... Egyéb épületes összevetés? Ha megdugom a nejed, de nem kapsz rajta, akkor sincs gond.

sharpy72hu 2010.06.16. 17:45:41

@Tarantini:

Ez egy hasonlat volt, úgymond példa. A súly természetesen nem ugyanaz, de az erkölcsi alapelv igen. Függetlenül attól, hogy vki 100 ft-ot lop vagy tízmilliót mind a kettő tolvaj. Attól, hogy egy tolvajt nem kapnak el még tolvaj marad és nem lesz belőle becsületes ember, továbbá nem szerencsés kérkedni vele, hogy mit lopott, bár az már nem várható el tőle, hogy feljentse magát a rendőrségen és visszaadja a lopott tárgyat. De valószínűleg csökkent agyi kapacitásoddal ezt a hasonlatot sem fogod megérteni. Attól, hogy nem kap el férj még nem erkölcsös más feleségét kefélni. De sajnos Te úgy tűnik nem tudsz ilyen erkölcsi magasságokba emelkedni.

netmacho 2010.06.16. 19:08:26

Ki ez a majom aki ezt a cikket írta? És egy magára adó hír oldal, hogyan tud ekkora marhaságot ledni. Most már ezt sem kell olvasni, ennyi erővel olvashatnánk a Blikk-et is.

netmacho 2010.06.16. 19:25:30

Ja, és most jutott eszembe,(mert annyira felidegesitett ez a cikk) hogy Tierry Henry is kézzel jutatta be a franciákat a vb-re,amit még ráadásul az ellenfél meg is fellebezett,a Fifa meg ott is vizsgálódott, persze nem tudom minek, mert a franciákat jutatta tovább. Emberek, ne olvassuk ezt az oldalt a hét maradék részében.... inkább olvassuk a Blick-et

moonrider 2010.06.16. 19:30:56

Mindenkinek, aki pro, vagy kontra véleményt mond Maradonáról előbb rá kell klikkelnie az alábbi linkre:
www.youtube.com/watch?v=b3shGm6uunc&feature=related

bónus, az utolsó 5 mp.
....és innen lehet tovább szörfölgetni!!

dr. mesterséges színezék 2010.06.16. 22:57:13

@52: Erről van szó.

Pillanatra eljátszottam a gondolattal, hányan sztárolták volna Bubkát, ha elkapva azt a pillanatot, amikor éppen egyetlen kompetens szem se figyeli, kerített volna egy létrát, és úg küzde le a leküzdhetetlent. Isten létrája, apró fifika egy zsenitől, mondanák a mai napig.

De persze ilyen nem képzelhető el, mert a sunyiságot csak a csapatsportokban díjazzák.

"Ki nem szólt, csak bégetett, az kapott dicséretet,
Ki oda se ballagott, még jutalmat is kapott.
Így hát egy se ment oda,
Meg is szűnt az iskola."

citizen14 2010.06.17. 00:03:14

csikák vagytok!maradona igenis zseni!és nagyon tehetséges!ha meg minden gólt ien részletesen elemeznék,akkor negyedelhetnénk a gólok számát...

MikeMyers 2010.06.17. 01:33:34

Hancu mióta foci szakértő (is)?

Dr Smit Plagius 2010.06.17. 02:26:47

jaj, a sok okostojás...
magam szabálykövető embernek tartom magam, és évek óta focizom, amatőr bajnokságban is játszottam pár évig, én azt mondom, a focit gólra játszák, a játékos nyerni akar! a foci csibész játék.
milyen focit játszik a Sevilla? az Inter?
hogy jutott tovább a Bayern a BL-ben?
élvezhetetlen lenne a foci a videóbíró bevezetése után...

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2010.06.17. 10:31:54

@mesterseges szinezek:
"Tkp. nem is értem, hogy szurkolóként hogyan lehet örülni 1-2-sok stiklivel szerzett gólnak."

Tkp. sehogy. Emlékszem a már említett G.Neville féle esetre. Ciki volt.
És öli a győzelem ízét, ha így szerzed meg. Ha az ellenfél azt mondhatja, hogy csak csalással tudtatok győzni...
Ha Argentína akkor májer lenne, és Maradona olyan überfasza edző, akkor nem vitáznánk itt ezen a gólon. Mert 5:0-nál nem kurvára mindegy, hogy egy gól kicsit necces szabályilag?
De Argentína nem volt elég jó ahhoz, hogy szabályosan megverje Nigériát.
(Ellentétben az angol meccsel ahol Maradona "kezesgólja" nélkül is nyertek volna.)
Ennyit Argentínáról, és a Zseni edzői kvalitásairól.
Persze később még rámcáfolhatnak. Legyen úgy!

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2010.06.17. 10:34:36

@gattamorte: A foci nem "csibész játék".
A hozzád hasonlóan gondolkodók azok, és ők teszik a játékot is azzá.
A játék csak játék, és a szabályaiban szó sincs csibészségről.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2010.06.17. 10:41:16

@gattamorte: Még valami!
"élvezhetetlen lenne a foci a videóbíró bevezetése után..."
Csak ha a szabálytalanságtól élvezel.
Ez esetben részvétem!
süti beállítások módosítása